Naše společnost již 14 let v rámci své podnikatelské činnosti zakládání a prodeje společností spolupracuje s úřady, které mají na starosti registrovat, vydávat oprávnění, evidovat, kontrolovat, vydávat usnesení, zapisovat …atd. Můžeme s radostí oznámit, že co se rychlostí týče, je dnešní doba nesrovnatelná s dobou před 10-ti lety.
Rádi bychom se s Vámi podělili o srovnání, jak se za dobu deseti let změnily systémy, osnovy, poplatky, osobní přístup a podmínky na některých úřadech v České republice.
Vyřízení živnostenského oprávnění – příklad živnost volná
Rok 2004
Bylo zapotřebí dostavit se osobně na místně příslušný živnostenský úřad. Vzít s sebou příslušné listiny a nebylo jich málo, které musely být ověřeny notářem. Bylo zapotřebí předem vyplnit formuláře a vyčkat cca 14 dní, než bylo ohlášení registrováno a byl vydán Živnostenský list (na každý předmět podnikání jeden živnostenský list). Veškeré změny se hlásily osobně, vždy na zvláštních formulářích.
Cena Kč 1.000,– za jeden živnostenský list – jeden předmět podnikání!
ROK 2014
Dnes můžete navštívit kterýkoliv živnostenský úřad a přímo na místě, většinou za pomoci kvalifikovaného úředníka vyplníte formulář, předložíte příslušné listiny, stačí kopie a k nahlédnutí originál. Ve většině případů je Výpis z živnostenského rejstříku vydán ihned na místě nebo do druhého úředního dne.
Díky tomu, že státní úřady jsou již dnes propojeny, není zapotřebí hlásit změny sídla společnosti, názvu společnosti, jednatele, či změnu trvalého bydliště na každém úřadu zvlášť. Pokud k takovéto změně došlo a vy jste informovali Obchodní rejstřík, ten automaticky dává centrálním registrem o této změně informaci dalším úřadům.
Cena Kč 1.000,– za Výpis z živnostenského rejstříku – tedy za jakékoliv množství předmětů podnikání. Rozšiřování předmětu podnikání je zpoplatněno Kč 500,-, pokud tedy neohlásíte vše najednou (týká se řemeslných, vázaných nebo koncesovaných živností, doplnění oborů živnosti volné je zdarma).